Štúrovo

29.05.2016

Pohrebníctvo Asuncion má nového majiteľa

 Pohrebnú službu ASUNCION v Štúrove sme v našom časopise už raz predstavovali. Po vyše štyridsiatich rokoch však odchádza do starobného dôchodku jeden z najstarších „pohrebárov“ na Slovensku František Csányi, ktorý vedenie pohrebnej služby prenechal svojmu synovi. Rozprávali sme sa preto s novým majiteľom pohrebnej služby ASUNCION Tomášom Csányim o jeho najbližších plánoch a víziách.

sturovo_2545
Otec František Csányi prenechal firmu synovi Tomášovi Csányimu.
František Csányi vykonával svoje povolanie od roku 1973, keď sa prihlásil do komunálnych služieb v meste Štúrovo. Samostatnosť, schopnosť učiť sa a poctivá práca boli dôvodmi, pre ktoré v tejto oblasti vydržal pracovať 40 rokov. Po nežnej revolúcii vybudoval pohrebnú službu ASUNCION, ktorá poskytuje služby nielen v meste Štúrovo, ale aj v okolitých obciach vo vzdialenosti desiatok kilometrov. Dnes Františkovi Csányimu nie je ľúto, že odovzdal firmu, pretože, ako hovorí, u syna bude v dobrých rukách. „Za 40 rokov som zažil pekné chvíle, ale aj ťažšie obdobie. Keď mám porovnať súčasnosť s minulosťou, tak musím povedať, že v minulosti ľudia mali peniaze, dnes častokrát nemajú ani na ten pohreb. Samozrejme, že pokiaľ mi bude zdravie slúžiť, naďalej budem synovi pomáhať, ale, aby som bol úprimný, už som rád, že nemusím denne dochádzať do práce ráno o siedmej, ale prídem vtedy, keď bude treba vypomôcť,“ hovorí pán František Csányi, ktorý by si nikdy nemyslel, že zmena vlastníka bude tak náročná, keďže podľa jeho slov mu so synom trvalo vyše dvoch týždňov, kým prepísali odovzdávacie a prijímacie protokoly ohľadom vody, elektriky, hygieny, vozidiel a podobne.

Tomáš Csányi je novým majiteľom pohrebníctva ASUNCION od 1. januára 2016. V pohrebníctve však nie je žiadnym nováčikom, keďže do rodinnej firmy prišiel hneď potom, ako skončil povinnú vojenskú službu v roku 1992. Vyštudoval stavebnú školu s maturitou, ale v odbore robil len približne pol roka. A keďže sa mu toto povolanie vôbec nepozdávalo ako perspektíve, rozhodol sa, že radšej vypomôže v rodinnej firme. „Myslím si, že mojou veľkou výhodou je to, že v pohrebnej službe som začal hneď robiť činnosti, ktoré boli potrebné. Jednoducho som veľmi rýchlo zistil, že táto práca nie je len predávať truhly na predajni, ale častokrát treba ísť aj k drsnejším veciam do terénu, k úmrtiam pri dopravnej nehode, či rôznym tragickým nešťastiam,“ spomína nový šéf pohrebníctva ASUNCION na svoje začiatky v pohrebníctve.

sturovo_2541
Nový majiteľ firmy Tomáš Csányi bude pokračovať v tradíciách rodinnej firmy.
Dnes je Tomáš Csányi nesmierne vďačný svojmu otcovi Františkovi Csányimu nielen preto, že vybudoval úspešnú pohrebnú službu s dobrým menom, ale taktiež preto, že počas jeho vedenia spoločnosť nemala žiadne finančné ťažkosti, respektíve kauzy, ktoré by začiernili jej dobré meno v širokom okolí, alebo dokonca ohrozili jej existenciu. Ako ďalej povedal šéf pohrebníctva ASUNCION, ak si už raz pohrebná služba pokazí dobré meno, je veľmi zložité ho vo verejnej mienke ľudí upraviť. Veď zvlášť v menšom meste sa o nejakej chybe, alebo nekalej praktike dozvie človek aj vtedy, keby nechcel. Nový majiteľ je taktiež hrdý na to, že pohrebníctvo ASUNCION počas 25-ročnej existencie nepotrebovalo žiadnu reklamu v novinách, nevyužívalo letáky či platené billboardy. Dokonca nemajú ani klasickú internetovú stránku, kde je prezentovaná spoločnosť, produkty, služby a aktuálne informácie, ale klient na nej nájde nevyhnutné telefonické a emailové kontakty. „Osobne si myslím, že reklama nie je etická v novinách, alebo v časopisoch, ktoré sa pohrebníctvom nezaoberajú tak, ako napríklad časopis Slovenské pohrebníctvo. Samozrejme, že registrujem pohrebné služby, ktoré investujú do masívnej reklamy, ale v našom prípade je reklamou dobré meno. A mojím cieľom je, aby sme si toto dobré meno obhájili aj v budúcnosti,“ dodáva Tomáš Csányi, ktorého osobne mrzí, že pribúdajú pohrebné služby, ktoré robia chyby, uchyľujú sa k nekalým praktikám a prenášajú tým zlé meno aj na ostatné pohrebné služby.

Pohrebníctvo ASUNCION pôsobí v Štúrove, ale aj v dedinách v okolí dvadsiatich kilometrov. Okrem pohrebnej služby, podľa objednávky, zabezpečuje viazanie vencov či kytíc a taktiež sprostredkúva kamenárske služby. Pozostalým poskytuje komplexné pohrebné služby od zabezpečenia pohrebu a prevozu zosnulých zo zahraničia do Slovenskej republiky, vybavenie kremácie zosnulých s obradom, ale aj bez obradu, či viazanie vencov a kytíc. Samozrejmosťou je taktiež vybavenie pohrebných dokumentov na matrike alebo zabezpečenie kňaza. „Dnes prakticky každá pohrebná služba ponúka všetky štandardné služby. Naším osobitným heslom je, aby sme pohrebnú rozlúčku uskutočnili čo najestetickejšie, najdôstojnejšie, a aby príbuzní mali čo najmenej starostí s vybavovaním pohrebu,“ hovorí Tomáš Csányi.

Pohrebníctvo ASUNCION nečakajú prevratné zmeny. Ostáva sídlo, ponuka sortimentu, aj zamestnanci. Tomáš Csányi rovnako neplánuje poskytovať služby v iných oblastiach, nakoľko to podľa neho nemá význam. Ako povedal, na Slovensku je v súčasnosti toľko pohrebných služieb, že každý podnikateľ by musel veľa investovať s neistým návratom zisku. „V prvom rade by som chcel pokračovať v tom, čo roky budoval môj otec a čo je dobré. Myslím si, že v dnešnej konkurenčnej dobe je v prvom rade úspechom zostať na trhu v takej pozícii, akú každý má. Počkám si rok, aby som videl, ako sa bude ekonomicky vyvíjať firma a potom sa rozhodnem pre obnovu vozového parku,“ vysvetľuje svoje najbližšie plány Tomáš Csányi.

Nový majiteľ pohrebníctva ASUNCION pripúšťa, že pred sebou nemá ľahkú úlohu, keďže podnikanie je oveľa ťažšie ako napríklad pred pätnástimi, respektíve dvadsiatimi rokmi, keď na trhu ešte nebolo toľko pohrebných služieb. V súčasnosti je totiž na trhu vysoká konkurencia, ktorá okrem toho, že tlačí ceny dole, využíva viaceré nekalé praktiky. Navyše rastie podiel sociálnych pohrebov, ktoré hradí mesto. „Registrujeme dokonca aj takú reklamu, ktorá ponúka rakvu za 80 eur.

V skutočnosti sa však za 80 eur dá zohnať akurát tak detská rakva, ale nad tým, žiaľ, nerozmýšľa ten, ktorý ide do pohrebnej služby na základe reklamy a potom je sklamaný. Myslím si, že v pohrebníctve by mala byť prvoradá etika voči príbuzným, a takáto klamlivá a zavádzajúca reklama by mala byť zakázaná,“ uzavrel majiteľ pohrebníctva ASUNCION Tomáš Csányi, ktorý je optimistický a verí, že v budúcnosti prežijú práve tie pohrebné služby s dobrým menom, ktoré podnikajú poctivo.

A aké má najbližšie plány František Csányi na zaslúženom odpočinku? „Nikto mi to neverí, ale chcel by som žiť ako obyčajný dôchodca, ktorý sa môže venovať prácam na záhradke. Roky som s manželkou cestoval s lodnými zájazdmi okolo Európy, ale teraz nám tieto cesty deti zakázali s ohľadom na viaceré teroristické útoky a migračnú krízu. Tento rok asi preto s manželkou zájdem do Vysokých tatier, alebo na Balaton do Maďarska,“ dodával pán František Csányi, ktorý za 40 rokov spravil neuveriteľných 10 000 pohrebov a odpočinok si preto právom zaslúži.
 
Pripravil Marcel Lincényi, foto Pavel Ondera © Slovenské pohrebníctvo


Späť na tému Členovia SAPaKS
Podporte náš článok