V roku 1991 stal prvým súkromným výrobcom rakiev na Slovensku

22.02.2013

Kamil Kubik

 Firma KUBIK zo Sučian získala na prvom ročníku medzinárodnej výstavy pohrebných a kremačných služieb Slovak Funeral 2012 v Trenčíne prvé miesto za celkovú prezentáciu svojich predajných stánkov i ponúkaný sortiment. Zaujímali sme sa o to, čo stojí za týmto jej úspechom a ako ho vníma majiteľ firmy, Kamil Kubík.
 
Kamil Kubik sa ešte v roku 1991 stal prvým súkromným výrobcom rakiev na Slovensku. Ako sám priznáva, začínal v malej firme s 15 zamestnancami. V tom čase vyrábal okolo 150 rakiev mesačne.
 
kubik_300px_4832Tvrdá práca priniesla ocenenie
Dnes so svojimi 40 zamestnancami dokáže vyprodukovať mesačne vyše 900 truhiel, o ktoré majú záujem odberatelia v Nemecku, Belgicku, Holandsku, Česku či Rakúsku. „Poctivou prácou, kvalitnými produktami a serióznym prístupom k zákazníkom, sme sa vypracovali na najväčšieho výrobcu rakiev na Slovensku. Keď to spätne hodnotím, bolo náročné udržať sa v tomto biznise,“ tvrdí Kamil Kubik. Jeho spoločnosť polovicu produkcie vyrába pre domáci trh, zvyšok exportuje do zahraničia.
 
Inšpiráciu čerpajú aj v zahraničí
V súčasnosti má firma KUBIK v ponuke 45 druhov truhiel, na výstave Slovak Funeral 2012 predstavila zhruba polovicu z celkovej produkcie. Majiteľ firmy KUBIK oceňuje výbornú možnosť predstaviť na výstave vlastnú výrobnú produkciu a trendy v danej oblasti. Záujem klientov podľa neho naďalej smeruje k truhlám z topoľového a dubového dreva, ale aj z materiálu MDF. „Pred časom sme boli vystavovať na podobnej výstave v Paríži i v Českej republike, odkiaľ čerpáme inšpiráciu. Teší nás, že na tomto veľtrhu sme mohli osloviť klientov i potenciálnych obchodných partnerov v najväčšom stánku, čo sa týka počtu metrov štvorcových,“ dodáva Kamil Kubik.
 
kubik_300px_5064Vychytené značky na trhu
Na Slovensku prevláda z katolíckych dôvodov pochovávanie do zeme oproti kremácii (v pomere 70:30), kým v susednom Česku je to presne naopak. Medzi najznámejšie truhly firmy KUBIK patria napríklad značky Kubik 99, Excluzív, Dunaj, alebo najnovšie modely truhiel Turiec a Vincent. Ako ďalej majiteľ spresňuje, pracujú u nich výborní dizajnéri i programátori, čím získavajú veľký náskok pred konkurenciou. „Výrobca truhiel, ktorý chce byť lídrom na trhu, musí vedieť ponúknuť široký sortiment majstrovsky spracovaných produktov, byť flexibilný v plnení požiadaviek klientov, nebáť sa zavádzania noviniek a rokmi si získať dobré meno.“
 
kubik_300px_5088Nemalý náskok pred konkurenciou
Dobrým príkladom flexibility firmy KUBIK je napríklad výroba šesťhranných truhiel, ktoré zaviedli ako prví na Slovensku. V rámci dopytu po rakvách s prírodnými svetlými farbami čiastočne upustili od tmavých farieb. Majiteľ spoločnosti priznáva, že požiadavky na truhly sa rôznia od regiónu k regiónu. Kým napríklad na východe našej krajiny prevláda dopyt po dubových rakvách, inde naďalej pozostalí uprednostňujú topoľové truhly. „Našou konkurenčnou výhodou je špecializácia oproti sériovej výrobe, ktorá dodnes prevláda u viacerých výrobcov rakiev. Keď k nám príde zákazník s konkrétnou požiadavkou, na 99 % ju vieme o pár hodín zrealizovať vďaka moderným technologickým zariadeniam, ktorými disponujeme a tímu pracovníkov, zaoberajúcich sa dizajnom a vývojom,“ prezrádza tajomstvo svojho úspechu Kamil Kubik.
 
kubik_300px_5112S nárokmi klientov rastie i firma
Aktuálnou výzvou, s ktorou sa firma KUBIK musí popasovať, je požiadavka belgického klienta na čisto ekologickú drevenú truhlu bez kovových spojov. Nepochybujú o tom, že to zvládnu, hoci to nebude jednoduché. Kamil Kubik totiž verí, že vďaka zvýšeným nárokom klientov na kvalitu a flexibilitu ich firma nestagnuje, ale naopak, priamoúmerne rastie a vyvíja sa dopredu. V súčasnosti sa môžu pochváliť zhruba 60 odberateľmi zo Slovenska i zo zahraničia. „Profesionálny prístup je pre nás prioritou, rovnako nešetríme ani na najmodernejšej výrobnej technológii. Práve preto sme do nej nedávno investovali nemalé finančné prostriedky. Je to dôležité pre našu konkurencieschopnosť a udržanie si pevného postavenia na trhu v snahe zlepšovať našu produkciu vedúcu k dôstojnej rozlúčke so zosnulým.“
 
Pozitívne príklady priťahujú
Ako na záver majiteľ firmy priznáva, ocenenie získané na výstave Slovak Funeral 2012 si vážia. Motiváciu neustále na sebe pracovať majú aj po 20-tich rokoch tvrdej práce. „Stojí pred nami viacero výziev, napríklad chceme už budúci rok predstaviť klientom náš nový model z ekologického materiálu. Nie je to len moje ocenenie, ale aj mojej rodiny, zamestnancov, spolupracovníkov i obchodných partnerov, ktorých si vysoko vážim. Môj úspech je zároveň aj ich úspechom.“
 
Späť na tému Profesionáli

 

Podporte náš článok