Pre samosprávy a občanov
Z výstavy Slovak Funeral 2016 - video

Prejsť na video
 


servis
Anketa pre vás
Unikátna expozícia Body The Exhibition rozdeľuje verejnosť: Interaktívne poznanie ľudského tela alebo neetická výstava?
Staňte sa reportérom!

Pošlite nám svoje foto zo zaujímavých pohrebísk vo svete. Môžete pridať aj vlastný sprievodný text. Vhodné príspevky uverejníme na tomto portáli alebo v tlačenej forme časopisu. Je možná aj dlhodobá spolupráca.




Partneri a sponzori
 

 

logosapaksweb

 

 

Erbpngweb2

 



 


olca_web

 

Príbeh truhly ako života človeka

Firma Kubik má prvenstvo

Príbeh truhly ako života človeka 30.01.2017 -
Firma KUBIK zo Sučian pri Martine, s majiteľom Kamilom Kubíkom, získala už v prvom ročníku medzinárodnej výstavy pohrebných a kremačných služieb Slovak Funeral 2012 v Trenčíne prvé miesto a v tohtoročnom 3. ročníku nadviazala na svoje predchádzajúce výborné umiestnenie. Druhého ročníka sa nezúčastnili kvôli dlhodobo plánovanej obchodnej zahraničnej kontraktačnej služobnej ceste. Právom jej teda aktuálne patrí prvé miesto za celkovú prezentáciu predajných stánkov i ponúkaný sortiment. Tento najväčší producent rakiev na Slovensku má za posledné mesiace na svojom konte množstvo ďalších úspechov, a to nielen na medzinárodných trhoch, ale i na tom domácom.

Modernizácia a nové trendy v dizajne
Ako prezrádza Iveta Krajniaková, riaditeľka spoločnosti, vo firme za posledné obdobie rozšírili sortiment, ktorý dnes tvorí viac ako 45 produktov, o nové výrobky. „Používame ešte kvalitnejšie ekologické náterové hmoty ako pred pár rokmi. Vystavovanú expozíciu truhiel sme sa rozhodli čiastočne inovovať. Na trenčianskom výstavisku sme preto tentokrát nepredstavili nové modely, ale tie staršie so vtláčanými vzormi. Výstavu sme poňali tak, že chceme prezentovať truhly v povrchovej úprave v štýle polomat – mat, nešli sme do vysokých leskov.“

Za úspechmi firmy KUBIK stojí aj najnovšia modernizácia technologického parku a investície do novej technológie na vtláčanie vzorov, ktorá je veľmi populárna v zahraničí. Podľa vedúcej marketingu, ak chcú neustále napredovať, musia rešpektovať požiadavky zákazníkov, sledovať trendy v domácej i svetovej výrobe a neustále sa modernizovať.

Medzinárodné ocenenia zo zahraničia
Inšpiráciu firma nachádza najmä na zahraničných trhoch, ako je napríklad Francúzsko, Belgicko, Holandsko či Maďarsko. Na trenčianskej výstave firma prezentovala novinku, s ktorou na výstave dizajnu v rámci medzinárodnej súťaže krajín Beneluxe získala tretie najlepšie ocenenie, pred spoločnosťami Ikea a Siemens.

Funeral-2016_9068-kopie
Zaujímavý je aj príbeh danej víťaznej truhly. Celá truhla znamená jeden život, ktorý práve končí. „Život sa skladá z rokov, každý rok sa skladá zo štyroch ročných období. Tie predstavujú čisté rovné povrchové línie, pričom vrchné, bočné, spodné strany charakterizujú jar, leto, jeseň i zimu. Rovnako je to aj v živote každého človeka. Truhla sa pri hlave a nohách skladá z 12 častí. Tie symbolizujú 12 mesiacov – prvých či posledných mesiacov života jednotlivca,“ uzatvára Iveta Krajniaková, na obr. vpravo
Podľa Ivety Krajniakovej, k víťazstvu im dopomohla prezentácia kvality ľudských rúk a šikovnosť slovenských pracovníkov. „Na zahraničných výstavách sa výrobcovia zvyknú prezentovať výnimočnosťou nápadov. My sme predstavili v Beneluxe truhlu v čistých líniách, s prírodným povrchom a bez laku. Je vyrobená ekologicky z topoľa, spájaná špeciálnym systémom. Neobsahuje žiadny kov, kovové spoje, klince či nity. Prišli sme ju predstaviť aj do Trenčína,“ spresňuje Iveta Krajniaková.

Príbeh truhly predstavuje príbeh človeka
Zaujímavý je aj príbeh danej víťaznej truhly. Celá truhla znamená jeden život, ktorý práve končí. „Život sa skladá z rokov, každý rok sa skladá zo štyroch ročných období. Tie predstavujú čisté rovné povrchové línie, pričom vrchné, bočné, spodné strany charakterizujú jar, leto, jeseň i zimu. Rovnako je to aj v živote každého človeka. Truhla sa pri hlave a nohách skladá z 12 častí. Tie symbolizujú 12 mesiacov – prvých či posledných mesiacov života jednotlivca,“ uzatvára Krajniaková.

Trendy z nášho domáceho trhu poukazujú na isté špecifiká a regionálne zvyklosti pri pohreboch. Kým východné Slovensko preferuje pri pohreboch lesklé truhly, viac zdobené plastovými ozdobami, záujem klientov na západnom a strednom Slovensku sa uberá skôr matnými a polomatnými povrchovými úpravami. V najbližších mesiacoch sa firma KUBIK pripravuje na veľký kontrakt vo Francúzsku či v ďalších krajinách Beneluxu.

Pripravila Zuzana Voštenáková, foto Pavel Ondera © Slovenské pohrebníctvo
publikované vo vydaní SP IV. 2016

Ostatné články v téme
Čestná stráž OS SR
S prezidentom SČK
Poslanie pomáhať
Vodná záchranná služba
Strata blízkeho spôsobuje...
 
  Manipulácia so zosnulým
Cítiť s pozostalými
Moderné krematórium
Záchranná akcia na letisku
Vyhrať boj o život
 
Späť na tému Profesionáli

Kliknutím na obrázok otvoríte fotoprílohu
Prezrite si pohodlne ďalšie 5 fotografie